fbpx

Zobacz nowość: Dla Rouenny

Wydawnictwo
Pauza

Kultura Liberalna o „Koniec z Eddym”

Louis natomiast pokazał w swojej książce biedę, przemoc, klasowy determinizm i wszechobecny w tym środowisku wzorzec mężczyzny – twardego macho. Napisał o sobie, swoim doświadczeniu, nie chowając się za bohaterem literackim i nie używając całej maszynerii literackich środków zamazujących realia. W ten sposób stał się odszczepieńcem. Złamał rodzinne tabu, ujawnił homofobię środowiska, w którym wyrósł, pokazał, jak naprawdę żyją i myślą ludzie w klasie społecznej, której na co dzień nie ogląda się w mediach. Zbulwersował wszystkich. I bogatszą Francję, która zapomniała o istnieniu sporej części swojego społeczeństwa, i swoje środowisko, które wstydzi się własnej biedy.

- Liliana Hermetz, „Kultura Liberalna”

Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.23.51Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.24.00Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.24.08Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.24.15Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.24.21Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.24.28Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.24.35Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.24.42Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.24.50Zrzut ekranu 2020-12-30 o 17.24.56

Podaj dalej

Autorzy Pauzy, o których mowa w recenzji

Édouard Louis

O AUTORZE

Édouard Louis, właściwie Eddy Bellegueule, pochodzi z północnej Francji. Jego pierwsza autobiograficzna powieść En finir avec Eddy Bellegueule (Koniec z Eddym, wydanie polskie z 2019 roku) odniosła niebywały sukces: autor w wieku 22 lat otrzymał pierwszą w życiu nominację do Nagrody Goncourtów, jednej z najbardziej prestiżowych nagród literackich na świecie.

Książki Pauzy wspomniane w recenzji

Przewiń do góry