Chociaż książka została zdominowana przez sceny seksu, jest tutaj zdecydowanie więcej treści, niż mogłoby się wydawać (a same momenty nie są ani kiczowate, ani niesmaczne). Autorka zastanawia się, na ile przeszłość nas definiuje, czy miłość ma jakiekolwiek granice, a także na ile możemy zrezygnować z własnego „ja” na rzecz „my”. Niech więc was nie zmylą niezwykle obrazowe sceny stosunków płciowych, gdyż spłycenie całej historii wyłącznie do romansu między młodziutką dziewczyną a mężczyzną w średnim wieku jest błędem. Warto zaufać autorce i dać się zanurzyć w Londynie lat 90. XX wieku.
Lubimy czytać o „Pomniejsi Wędrowcy” Elmer McBride
Autorzy Pauzy, o których mowa w recenzji
O AUTORZE
Eimear McBride urodziła się w Liverpoolu, jako trzylatka wyjechała z rodzicami do Irlandii, skąd pochodzili. Dzieciństwo spędziła na wyspie,
a w wieku siedemnastu lat przeprowadziła się do Londynu, gdzie zaczęła studia w The Drama Centre, choć ostatecznie nie została aktorką.
Pierwszą powieść, A Girl Is a Half-formed Thing, napisała w zaledwie sześć miesięcy, ale na jej publikację czekała aż dziewięć lat, do 2013 roku. Książkę nagrodzono między innymi Goldsmiths Prize, Desmond Elliott First Novel Award oraz Baileys Women’s Prize for Fiction. W 2016 roku opublikowano drugą powieść, Pomniejsi wędrowcy, (także nagrodzoną Goldsmiths Prize oraz James Tait Black Memorial Prize), zaś w 2020 roku trzecią, najnowszą powieść autorki, The Strange Hotel. Pomniejsi wędrowcy, w przekładzie Marii Zawadzkiej-Strączek, trafiają do rąk polskich czytelników wraz z esejem Coś nie tak. Kobiecość i wstręt, w przekładzie Agi Zano.