„„Ta druga” może sugerować podobne przemyślenia i stawiać pytania bliskie „O zmierzchu”, ale pozorna wtórność tematyczna Therese Bohman wcale nie jest czymś negatywnym. Szwedzka autorka rozwija kolejne fantazje na temat współczesnej kondycji tak zwanej kobiety niezależnej, kierując się tym razem w inny rejon – także geograficznie, bo akcja dzieje się w Norrköping, by nie przenosić w tle wyraźnych podziałów społecznych egzemplifikowanych przez dzielnice Sztokholmu, gdzie rozgrywały się wydarzenia w „O zmierzchu”. Myślę, że to dobre rozwiązanie, biorąc pod uwagę, że „Ta druga” przede wszystkim wokół podziałów będzie rozgrywała swoją kameralną psychodramę. Kolejna opowieść o romansie i jego konsekwencjach? Tak można pomyśleć na początku i być w błędzie, sądząc, że właśnie romansowa historia uniesie tu ciężar wielu skomplikowanych problemów. A jednak!”.
- Jarosław Czechowicz, „Krytycznym okiem”
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=„1” _builder_version=„3.22.3”][et_pb_row _builder_version=„3.25”][et_pb_column type=„4_4” _builder_version=„3.25” custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_image src=„https://wydawnictwopauza.pl/wp-content/uploads/2020/05/Zrzut-ekranu-342.png” title_text=„Zrzut ekranu (342)” url=„http://krytycznymokiem.blogspot.com/2020/05/ta-druga-therese-bohman.html” url_new_window=„on” align=„center” align_tablet=„center” align_phone=”” align_last_edited=„on|desktop” _builder_version=„4.4.4” hover_enabled=„0”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]